logo
single-big

"TEKNOLOJİ ODAKLI ÖĞRENME SENARYOLARI" 2. PİLOT UYGULAMASI TAMAMLANDI

Sınıf öğretmenliği, ilköğretim matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler, Türkçe ve İngilizce alanlarında öğretim programlarının kazanımlarına/öğrenme çıktılarına yönelik geliştirilen öğrenme senaryolarının öğrenme sürecini etkin yürütmesinde öğretmene katkıda bulunması için sınıfta uygulanabilirliği pilot çalışmalarla desteklendi.


Pilot çalışma ile teknoloji odaklı öğrenme senaryoları hakkında görüşler alındı


Dinamik Ders Dili (D3) Projesi kapsamında geliştirilen teknoloji odaklı öğrenme senaryolarının pilot çalışması; sınıflarda uygulanan öğrenme senaryolarının öğrencilerin derse katılım ve ilgileri üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi, sınıflarda uygulanabilirliğinin test edilmesi ve öğretmenlerin teknoloji odaklı öğrenme süreçleri hakkındaki görüşlerinin toplanmasını amacıyla Ankara, Aydın, Gaziantep, Kocaeli, Konya ve Van illerindeki belirli okullarda gerçekleştirildi. Bu illerde toplam 12 okulda, 6 farklı branştaki 12 öğretmen tarafından teknoloji odaklı öğrenme senaryoları uygulandı. Uygulamalar, YEĞİTEK Genel Müdürlüğü Dijital Beceriler Daire Başkanlığı bünyesindeki proje ekibi tarafından öğretmen ve öğrencilere rehberlik edilerek gerçekleştirildi. Veri toplama aracı olarak kullanılan ders gözlemleri ile gözlem öncesi ve sonrasındaki mülakatlarda elde edilen bilgiler raporlandı.


Senaryolar, öğrenci katılımını ve teknoloji kullanımını artırdı


Farklı öğretim kademelerinden branş öğretmenleri; teknoloji odaklı öğrenme senaryolarının sınıflarda uygulanabilirliğini, öğrencilerin öğrenme ve tutumları üzerindeki katkılarını değerlendirdi. Veri analizi sonuçlarına göre öğretmenler, öğrenme senaryolarının genel olarak öğrencilerin öğrenme düzeylerini olumlu yönde etkilediğini ve sınıf ortamında uygulanabilir olduğunu, teknolojiyi etkin kullanmada faydalı olduğunu vurguladı. İlköğretim matematik, sınıf öğretmenliği, İngilizce, Türkçe, fen bilimleri ve sosyal bilgiler branşlarında yapılan uygulamalar; senaryoların öğrenci katılımı ve teknoloji kullanımı üzerindeki olumlu etkilerini ortaya koydu. Teknoloji ile zenginleştirilmiş yenilikçi öğretim uygulamalarını içeren senaryoların öğretmenlerin derslerinde öğretim programları doğrultusunda gerçekleştirecekleri uygulamalara olumlu rehberlik ettiği görülmüştür.


Eğitimde teknoloji kullanımı ile ilgili gerçekleştirilen bu pilot çalışma, teknolojinin eğitimdeki rolünün ve etkisinin daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunarak gelecekteki eğitim teknolojisi projeleri için önemli bir referans oluşturacaktır.