logo
single-big

"YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLARLA TEKNOLOJİ ODAKLI ÖĞRENME SENARYOLARI İÇİN ÖĞRETMEN EL KİTABI" YAYIMLANDI

Dinamik Ders Dili (D3) Projesi kapsamında eğitimde teknoloji kullanımını teşvik etmek ve yenilikçi pedagojilerle öğretimin etkililiğini artırmak için ilkokul ve ortaokul kademelerinin farklı branşlarına yönelik teknoloji odaklı öğrenme senaryoları geliştirilmektedir. Bu senaryolar ile özellikle FATİH Projesi kapsamında okullarda YEĞİTEK Genel Müdürlüğü tarafından yapılan teknoloji yatırımlarının etkililiğini artırmak amaçlanmaktadır. 


Başta etkileşimli tahtalar ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA) gibi dijital eğitim platformları olmak üzere, yenilikçi yaklaşımlar aracılığıyla sınıflarda teknolojinin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için öğretmenlerimizin bilgi ve yeterliliklerinin artırılması hedeflenmektedir. 


Proje kapsamında ele alınan yenilikçi yaklaşımlar, teknoloji kullanımı ve teknoloji odaklı öğrenme senaryolarının geliştirilmesi ve uygulanması konularında rehber olmak üzere öğretmen el kitabı hazırlanmıştır. 


Kitapta yenilikçi pedagojilerle desteklenen teknoloji odaklı öğretim yöntemleri tanıtılırken öğrenme sürecine dâhil edilebilecek teknoloji destekli uygulamalar örneklerle sunulmaktadır. Öğretmenlerin derslerinde kullanabilecekleri web araçları, işlevlerine göre kategorilere ayrılarak detaylı biçimde tanıtılmıştır. 


El kitabında ayrıca öğretmenlerin kendi senaryolarını hazırlarken faydalanabilecekleri boş senaryo şablonları ve içerik üretiminde yol gösterici olacak kategori başlıkları yer almaktadır. Mesleki gelişimi desteklemeyi ve öğretim sürecini daha etkili, çağdaş ve öğrenci odaklı hâle getirmeyi amaçlayan bu kaynak, öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerilerine katkıda bulunacaktır. 


"Yenilikçi Yaklaşımlarla Teknoloji Odaklı Öğrenme Senaryoları İçin Öğretmen El Kitabı"na Dokümanlar menüsünden ulaşmak için buraya tıklayınız.